dinsdag 18 april 2017

Project 1: rond tafellaken

Een aantal dagen na de 'retrodag in de kringwinkel' ga ik altijd eens rondneuzen tussen de spullen die nog niet verkocht zijn. De dag zelf is me te druk.

En daar stond hij dan, mijn ideale tafel.



Tijdens het eten houden mijn kinderen regelmatig een ik-kan-het-meest-morsen-wedstrijd en de rechthoekige onderleggers die we hebben lijken precies net altijd te klein... en ze passen ook niet echt bij een ronde tafel.

Vandaar dat ik een rond tafelkleed knipte uit een oud beddenlaken. het motiefje staat niet in een bepaalde richting wat ideaal is, anders is dat zo',n raar gezicht.



Knippen is niets, maar een ronde zoom naaien is iets moeilijker. Bij deze eerste versie naaide ik een biaisband in een contrasterend kleur volledig aan de binnenkant van het tafelkleed.

Je kunt de biais dus niet zien als het tafelkleed op de tafel ligt. een leuke bijkomstigheid is dat het kleed zo onderaan steviger wordt en mooier in golfjes valt.


1 opmerking:

Laat gerust een reactie na. Dat maakt alles zoveel leuker. Tot nog eens.

Totaal aantal pageviews