vrijdag 4 mei 2012

Hoe smal doorstikken...

Soms moet je een naad heel smal doorstikken (2 mm en dergelijke) of een biaisbandje dichtstikken. Dat is altijd veel gepruts, maar er bestaat een trucje voor: 

Je kan je blindzoomvoet (Ik heb een Brother en dat is voetje 'R') of een overhandse steekvoet (voetje 'G') en je gebruikt het uitsteekseltje als geleider en een rechte steek in plaats van een zigzag of een blindzoomsteek. Als ik mijn naald in middelste positie zet, naai je op 2 mm, in linkse positie op 5mm.

Hieronder hebruik ik voetje G


Een simpel trucje om recht te stikken:)

4 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip! ( Ik ook volgens mij hetzelfde machientje)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de nuttige tips! Ik ga mij ook eens zo een voetje moeten aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb de tip dadelijk toegepast (bij jacobbroek) en het ging gelijk niks!!!! Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig! Die ga in onthouden. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie na. Dat maakt alles zoveel leuker. Tot nog eens.

Totaal aantal pageviews