woensdag 7 maart 2012

Dinsdag Twinsdag

Toen ik mijn vrienden en kennissen vertelde dat ik zwanger was van een tweeling, kreeg ik twee soorten reacties: de niet tweelingouders vonden het superleuk, de tweelingouders reageerden zo: 'Pfftt' of 'Het wordt makkelijker naarmate ze ouder worden' of 'Ocharme' of 'Hopelijk heb je veel hulp.'


Toen begreep ik daar niet van, want ik had al een dochter en dacht dat het ook wel zou meevallen... nu begrijp ik waarom tweelingouders puffen en zuchten als ze een andere tweelingouder zien.

Zelfs mijn gynaecoloog vroeg mij toen regelmatig of ik wel voor heel veel hulp gezocht had.

Maar ik had daar geen oren naar en dacht dat ik wel de supermama zou zijn. Daaraan heb ik mij serieus mispakt. Een tweelingbaby verzorgen is lastig en dan heb ik nog geen kinderen die vaak ziek zijn.  Ik deed gewoon alles op automatische piloot en heb van die eerste maanden heel weinig herinneringen.

Aline 3 jaar, Noah en Tristan, 8 maand
Ze zijn nu 4 jaar en nu pas kan ik van hen genieten. Het zijn dan ook heel lieve jongens.

6 opmerkingen:

  1. inderdaad, het zijn echt waar flinke jongens ! En grote zus is ook een heel toffe meid ! Goed bezig !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan me voorstellen, ik heb niet eens een tweeling maar van onze vierde heb ik ook weinig (positieve)herinneringen aan de eerste paar jaar.
    Je hebt leuke kinderen en de jongens lijken echt veel op elkaar.
    Geniet maar lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Recatie van een niet-tweelingmama: Ze zijn zo schattig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond het eerste jaar wel meevallen maar daarna vond ik het wat pittiger. Het is allebei waar wat mij betreft: superleuk maar ook veel werk...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond het eerste jaar wel meevallen maar daarna vond ik het wat pittiger. Het is allebei waar wat mij betreft: superleuk maar ook veel werk...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kreeg die van mij één per één en dàt vond ik al moeilijk genoeg. Hoedje af voor alle tweelingouders!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie na. Dat maakt alles zoveel leuker. Tot nog eens.

Totaal aantal pageviews